Dansk Boligforsikring nyheder
De fleste har en ide om, hvad nyheder er. Der er historier, vi hører, ser og læser om i aviser, TV og internettet. Dansk Boligforsikring nyheder er på samme vis en indgangsportal til ny viden om virksomheden, ejerskifteforsikringer og sælgeransvarsforsikringer. Men hvor får danskerne egentlig oftest deres nyheder fra?
En rapport fra Kulturministeriet viser, at danskerne ofte får deres nyheder fra TV. Hele 42 % svarer, at fjernsynet er deres foretrukne nyhedsmedie. 11 % mener, at det vigtigste nyhedsmedie, er sociale medier, mens radio, dagblade og ugeaviser følger med henholdsvis 11 %, 10 % og 2 %.
Rapporten er foretaget med kvalitative og kvantitative metoder. Der er foretaget 13 kvalitative interviews, mens en baggrundsundersøgelse er lavet ud fra 7.514 danskere.
Hvad bruges nyhederne til?
Danskerne bruger nyheder til vidt forskellige formål. For nogle er det tidsfordriv, mens andre mener, de bliver velinformerede. Fordelingen ser således ud:
- 17 % mener, at nyhederne er tidsfordriv
- 22 % opsøger aktivt nyheder og mener, det er vigtigt at være orienteret
- 20 % mener, det er vigtigt at få nyheder for at følge med i, hvad der sker i Danmark og resten af verden
- 8 % er uengagerede og opsøger ikke nyheder
- 10 % mener, det er vigtigt at være velorienteret
- 21 % mener, at man ikke behøver tage stilling til nyheder.
Branchenyheder er nicheprægede
Mange brancher har deres egne, specifikke nyhedskanaler, der fokuserer på deres område. Det er også tilfældet med Dansk Boligforsikring. Her kommer der nyheder, der udelukkende fokuserer på bolig- og forsikringsområdet, og det giver boligejeren et indblik i, hvordan det står til med markedet. Du kan selv følge med under Dansk Boligforsikring nyheder.
Seneste kommentarer